CASE:

Kryth – identitet, web & print

Kryth en ny-opstartet, men alligevel erfaren konsulent- / rådgivningsvirksomhed med base i Ribe, skulle have en grafisk identitet. Virksomheden er ejet af Carsten Kryth, som har mange års erfaring som rådgiver og konsulent indenfor forretningsudvikling og før det en baggrund i bankverdenen.

 

Virksomheden Kryth’s tag-line er “Forretningsudvikling med personlighed”. For her handler det bl.a. om at tage fat i de ressourcer som virksomhedens ansatte og ledelse kan bidrage med, og gennem dem skabe udvikling. Altså forretningsudvikling gennem mennesker og personligheder.

 

Reformator faciliterende en workshop, hvor der blev arbejdet med at klarlægge virksomhedens værdier og hvilke ydelser der skulle fokuseres på og hvordan strukturen for det kommende website skulle være. Samtidig var det vigtigt for os i Reformator, at lære virksomheden og dens ejer grundigt at kende  – for som rådgiver / konsulent var det netop Carsten Kryth der også var virksomhedens kerneprodukt. Dermed var det vigtigt, at få fremhævet Carsten og hans kompetencer og værdier samt ‘take’ på forretningsudvikling.

Gennem workshops og en tæt løbende kontakt med Carsten Kryth, skabte Reformator den grafiske Identitet for Kryth.

Reformator har for Kryth udarbejdet følgende:

  • Logo
  • Minidesignguide
  • Website
  • Infografik
  • Layout af samtaleark & visitkort
  • Fotografering
  • Powerpoint-skabelon

 

 

Logoet tager udgangspunkt i navnet KRYTH. Y’et danner samtidig en stilistisk person-figur der har hænderne i vejret af positivitet.
Der understreges også diskret at der er tale om rådgivning, gennem omridset af en taleboble der omkranser den lilla prik, som samtidig skitserer hovedet på personfiguren. Personfiguren var et vigtigt element at få med, idet det understreger, at KRYTH’s rådgivning tager udgangspunkt i mennesker og persontyper.